Livet på 4 sekunder

Citat
Ur boken: ADHD, att leva utan bromsar
Författad av Martin L. Kutscher
 
"Lever enligt fyrasekundersregeln".
Om du vill kunna förstå och förutse hur
någon som har ADHD ska agera räcker
det med att du frågar dig själv vad du
skulle göra om du upplevde att världen
skulle gå under om fyra sekunder.
 
Varför är vi så stressade, varför reagerar vi direkt, varför har vi så mycket på gång, varför måste vi göra saker NU.
Vi har inte tiden att vänta med det.
 
Varje morgon när jag vaknar så vaknar jag med hjärtat i halsen och är jätte stressad för att jag har sovit för länge.
Det spelar ingen roll om jag vaknar 5, 6 eller 12, jag är stressad ändå, jag hinner inte med, jag måste upp, jag måste, jag måste, jag måste.
Det sägs att en person med ADHD tänker mer tankar före frukosten än vad en "vanlig" person gör på hela dagen.
Det stämmer rätt så bra.
Första timmen jag är vaken så tänker jag igenom natten och hela dagen i detalj.
För mig spelar det ingen roll om jag ska på bröllop om 4 månader, jag börjar planera direkt, jag hinner inte annars.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0