The shit has hit the fan!

Pojkvännen åkte till sin pappa för att tvätta bilen och tog med Pixie(hunden).
Första gången på länge som jag har 100% egentid och inte behöver tänka på något så jag bestämde mig för att läsa en bok och sola. 10 minuter så blev jag uttråkad och började tänka, så det får bli ett inlägg om dessa tankar.
 
Vi med autism är rätt så bokstavliga av oss. Alltså, när någon säger något så tar vi det bokstavligt talat. Säger någon att vi ska hämta 10-12 potatisar så gör vi det. Säger någon ta ett par chokladbitar, så tar vi det. Sen säger personen, men ska du bara ha 2?
Ja men du sa ju det!!
 
Och det med att vara bokstavlig kan vara rätt så roligt faktiskt!
Det jag tycker är roligast är
"The shit has hit the fan"
Jag ser verkligen det framför mig.
"Roll with the punches" är rätt så rolig också!
 
Så vi kan skratta på fel ställen och åt fel saker, men det betyder inte att vi är känslokalla eller något sånt, vår hjärna kopplar bara på ett annat sätt.
 
Och jag älskar det tamejfan! Skulle aldrig någonsin vilja leva utan dom! Skulle inte ens vilja testa på en dag om jag så fick 10 miljoner!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0