Jag valde ett liv.

Jag gick första året i gymnasiet i Bengtsfors, bild och form.
Ett par månader in på andra året så förstod vi att det inte funkade.
Under ett möte med mig, mina föräldrar, rektorn, alla mina lärare och min kurator så kom jag fram till att jag inte ville gå kvar längre.
Jag orkade helt enkelt inte.
 
Efter det så låg jag hemma i två månader och började sen på IV på Dahlstiernska, trots att jag hade alla betyg som man behövde ha. Under tiden på IV så tjatade dom på mig om att jag egentligen måste börja på Passagen, just för att jag hade alla betyg, så jag fick egentligen inte gå på IV. Jag vägrade hela tiden så till slut så fick dom ut mig på praktik.
Dressman i Åmål.
Efter ca 1 vecka där så hände det som fick allt att ändras.
 
När jag vaknade på morgonen så vägrade jag att åka till passagen. Jag åkte till skolan och gick in på IV istället och då var det en kvinna som jobbade där som ville prata med mig om varför jag inte ville till praktiken den dagen.
Det slutade med att jag skrek på henne och var nära på att slå henne, helt ärligt.
Jag sprang därifrån och dagen efter när jag kom tillbaka så var det en man som jobbade där som sa till mig att jag hade två val. Passagen eller stanna hemma. Hemma visste jag att jag skulle bli galen så beslutade att gå med honom till Passagen och äta frukost med dom iaf, för att känna av läget där lite grann.
 
Så det blev att jag började på Passagen helt enkelt. Efter att jag hade gått där i ca en vecka så ville , låt oss kalla henne Helan, ha ett möte med mig och mina föräldrar för att prata igenom en del saker.
 
Efter att ha berättat om hur jag var när jag var liten fram tills dess, så kollade "Helan" på mig och sa att det behövdes en utredning, för hon misstänkte att jag kanske hade ADHD. Samma sekund som hon uttalade det, ADHD, så slog det mig direkt att det är det som gör allt som jobbigt. Det är därför jag inte funkar som mina syskon.
 
Under ca ett halvår så fanns det en låt jag lyssnade på upprepat varje dag. Den gjorde varenda sekund lättare att leva, lättare att andas.
http://www.youtube.com/watch?v=oKsxPW6i3pM



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0