Autopilot

Autism snackar vi nu.
 
Det är nog rätt så känt att vissa personer, allra speciellt vissa barn, med autism alltid behöver ett fast schema varje dag.
Med tider och exakt vad som ska göras.
Min egna erfarenhet av att ha just denna delen av autism när jag var liten och även tonåring var att jag alltid behövde veta allt.
Vilken dag, vilken tid, vilka ska med, när är vi framme, hur länge ska vi vara där, när åker vi hem, vilken tid är vi hemma.
Jag behövde veta allt och i minsta detalj.
När det sedan ändrades plötsligt, så kraschade jag. Jag bröt verkligen ihop. Jag blev arg, ledsen, helt förstörd.
Jag grät i flera timmar och det tog mig flera dagar att gå vidare.
 
Detta kan på ett sätt liknas vid autopilot. Med all info så ställer man in rätt bana och när det sen kommer ett hinder så måste man snabbt som attan byta väg och då blir det fel och ostabilt en stund.
Ida
2014-06-11 @ 20:07:17

Vad otrolig duktig du är på att skriva och förklara dina kännslor. Själv har jag en son på 8 år som har ADHD och Autismaspectrat. <3

Svar: Tack så mycket<3Vad skönt att han fick sina diagnoser så tidigt!
mariaewe.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0