Värre än dig

Många har fått höra "Det finns folk som har det värre än dig".
Till det vill jag säga, vad FAN har det med mig att göra?! Betyder det att det jag inte går igenom är jobbigt?
 
Om jag har halsfluss och någon annan har magsjuka, betyder det att min halsfluss inte är jobbig för mig?
Om jag alltid har dåligt med pengar och någon annan är fattig, betyder det att det inte är jobbigt för mig att ha dåligt med pengar jämt?
 
Har jag inte rätt att vara ledsen över vad jag utsatte min familj för medans en annan familj blev utsatt för värre?
Om jag har jätte svårt för att gå upp i vikt medans en annan har jätte svårt för att gå ner i vikt, betyder det att det inte är jobbigt för mig då?
 
Jag säger ALDRIG till NÅGON att någon annan har det värre, för att för den personen så är det jobbigt, vem fan är jag att ta det ifrån den personen?
 
Jag säger inte att andra inte har det jobbigare än mig, det är klart det finns folk som har det mycket värre än jag har det, men det betyder inte att jag också har det jobbigt!
 
 
Vill bara tillägga att jag inte har det jobbigt, utan detta var bara bästa sättet att formulera sig på:P
Elin
2014-05-15 @ 15:27:36
URL: http://elinburman.blogg.se

Känner igen mig så himla klart i det du skriver. Är det verkligen så att det ska vara till någon tröst för mig att nån har det värre liksom? Ne en stor styrkekram till dig.

Svar: Precis som att man inte har rätt att känna som man gör för att någon annan har det jobbigare! En stoooor styrkekram till dig med!
mariaewe.blogg.se

Jenny Bramfors
2014-05-15 @ 16:04:28

Du har så rätt. Jag har ofta fått höra att det går över, det är väl inte så jobbigt mm. För den personen kanske det inte är jobbigt men för mig kanske det är jättejobbigt. Alla reagerar olika på olika saker.

Svar: Ja det gör vi verkligen. Och för oss som har diagnos/er så blir oftast alla känslor förstärkta också!
mariaewe.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0